Zakon o zaštiti potrošača
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA:
PREMA ZAKONU KUPAC IMA PRAVO NA POVRAĆAJ NOVCA U NEKOLIKO SLUČAJEVA. NAJPRE, U ROKU OD 14 DANA KADA ODUSTANE OD UGOVORA ZAKLJUČENOG NA DALJINU, ODNOSNO VAN POSLOVNIH PROSTORIJA (KUPOVINA PUTEM INTERNETA), I TO BEZ NAVOĐENJA RAZLOGA I DODATNIH TROšKOVA. POTROŠAČI MOGU DA TRAŽE NOVAC I U SLUČAJU DA PRODAVAC NE ISPORUČI ROBU U UGOVORENOM ROKU. TREĆI SLUČAJ U KOME POTROŠAČI IMAJU PRAVO DA DOBIJU NOVAC NAZAD JESTE NESAOBRAZNOST ROBE
Po Zakonu kupac ima pravo na povraćaj novca u nekoliko slučajeva. Najpre, u roku od 14 dana kada odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno van poslovnih prostorija (kupovina putem interneta), i to bez navođenja razloga i dodatnih troškova.
– Ukoliko izjavi da odustaje od ugovora, smatra se da on nije ni zaključen, te je trgovac u obavezi da izvrši povraćaj novca, uključujući i troškove isporuke u roku od dve nedelje od dana kada je primio od potrošača zahtev za raskid ugovora. Trgovac može da odloži vraćanje novca dok ne dobije robu koja se vraća ili dokaz od potrošača da je robu poslao trgovcu. Važno je znati i to da je trgovac u obavezi da prilikom povraćaja novca koristi ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u transakciji .
– Treći slučaj u kome građani imaju pravo da dobiju novac nazad jeste nesaobraznost robe, što se u praksi i najčešće dešava. To su situacije kada se dogodi da roba koju je kupac platio, izabrao ili mu je trgovac pokazao nije saobrazna ugovoru ni opisu, kao ni po svojstvima koja ima. Ukoliko se to dogodi u prvih šest meseci od kupovine, potrošač bira da li će menjati robu, tražiti umanjenje cene ili vraćanje novca .
Inače, u roku od dve godine od dana kupovine potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca u slučaju da popravka ili zamena nisu moguće u primerenom roku ili uopšte.